.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بافت روستایی مازندران در حال نابودی

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رامسر گفت: امروزه ساخت و سازها در روستاها به‌صورت شهری انجام می‌گیرد و بافت روستایی در حال نابودی است.

به گزارش شمال نیوز ابراهیم غنمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، از برگزاری جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال به‌صورت فصلی خبر داد و اظهار کرد: امسال کارگروه‌های ساخت و ساز غیرمجاز و حریم راه‌ها، کارگروه عرصه منابع ملی، کارگروه امور و حریم آب تشکیل شده که کارگروه ساخت و ساز غیرمجاز به دبیری بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی است.

وی هدف تشکیل این کارگروه را جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها و راهکارهای ابزاری بیان کرد و افزود: در این زمینه دهیاران کمک‌های به‌سزایی برای ایجاد حساسیت ساخت و ساز غیرمجاز و آموزش به مردم می‌توانند انجام دهند که با این کار از همان ابتدا از ساخت جلوگیری می‌شود و نیاز به تخریب ساختمان پس از احداث آن نیست.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رامسر با اشاره به اینکه امروزه شاهد تخلفات بسیاری در ساخت و ساز ها هستیم، بیان کرد: از راه‌های مختلف از جمله پیمانکاران، دهیاران، مهندسان و ... می‌توان از احداث ساختمان جلوگیری کرد.

این مسئول اضافه کرد: همه تخلفات موجب تخریب ساختمان نمی‌شود بلکه فقط منجر به جریمه می‌شود.

غنمی با بیان اینکه تغییر کاربری به معنای عام وجود ندارد، تصریح کرد: تغییر کاربری اراضی امروزه برای حفظ بافت‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر نیست و طی شرایط و ضوابط خاصی انجام می‌پذیرد.

وی در پایان تشکیل کارگروه معماری بومی و سنتی را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: امروزه ساخت و سازها در روستاها به‌صورت شهری انجام می‌گیرد و بافت روستایی در حال نابودی بوده که با تشکیل این کارگروه فضای ظاهری روستاها حفظ می‌شود و با همکاری مهندسان این امر به‌راحتی امکان‌پذیر می‌شود./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.146 seconds.